R. J. Palacio - Csodácska


Sziasztok! 
Nagyon vártam már, hogy megírjam ezt az értékelést, viszont addig nem akartam belevágni, amíg meg nem nézem a filmet. :) Most viszont arra is sort kerítettem, úgyhogy íme az értékelés a könyvről és a filmről is. 




"Mindenki megérdemli, hogy állva ünnepeljék legalább egyszer az életben, mert mindannyian legyőzzük a világot!"

Az egyik kedvenc könyvtárosom ajánlása nélkül, lehet, hogy sosem olvastam volna el ezt a könyvet, amit nagyon bántam volna, úgyhogy külön köszönet neki. :)
Sosem olvastam még könyvet ilyen témában, úgyhogy egy kicsit tartottam is tőle. Nagyon nagyon nehezen kezdtem neki. Valahogy nem mertem kinyitni, mert féltem, hogy nem fog tetszeni. Viszont amint kinyitottam nem tudtam letenni. *-* Meglepődtem, de örültem is, mikor megláttam, hogy ennyi szemszögből van a történet. :)

Auggie egy hihetetlenül aranyos, vicces és okos kisfiú, aki totálisan odavan a StarWars-ért és a fizikáért. Már az első oldalon belopta magát a szívembe.<3
Az egyetlen dolog, amiben más mint mi, az az arca. De ez egyáltalán nem számít. Hiszen nem az számít, hogy nézünk ki, hanem, hogy hogy viselkedünk. Jó lenne, ha ezt a könyveben szereplő gyerekek is tisztában lennének.

Sok nehézséggel kellett megküzdenie, de a barátok segítették. Sok új barátra tett szert, Summer, Jack Will, Amos, Miles és végül még sokan mások is a barátai lettek.


Egyetlen egy személy volt, akit nem szívleltem a könyvben, Julian. Ki nem állhatom az olyan embereket, akik így viselkednek. Persze értem, hogy neki, miért ez volt a szerepe, de akkor sem tudom ezt elfogadni. :(

A könyv sírásra bírt, nevetésre és olyan sok érzelemre, amire még egy könyv se! Auggie, Summer, Jack, Mirand és Via mind ellopták magukat a szívembe. <3



Ez egy átlagos történet, egy nem mindennapi kisfiúról. Olvasd el te is a könyvet, válj újra ötödikessé és éld át, hogy milyen másnak lenni!



Az igazi csoda


Auggie arcdeformációval született. Még soha nem járt iskolába, most azonban elkezdheti az ötödik osztályt, és életében először csöppen bele egy gyerekek alkotta, nagy közösségbe.

(A plakátra kattintva megtudod nézni az előzetest.)

Nagyon vártam, hogy megnézem a filmet és nagyon örültem, amikor pár napja végre sort kerítettem rá. Ugyan annyira imádtam, ha nem jobban, mint a könyvet. Hihetetlenül jól megcsinálták a filmet.
Jacob Tremblay nagyszerű alakítást nyújtott. Igen fiatal, de figyelemre méltó a tehetsége.

Először nagyon meglepődtem, amikor megláttam, hogy Owen Wilson is szerepel a filmben. Úgy voltam vele, hogy őt csak vígjátékokban szokás látni (vagy legalábbis én még csak abban láttam), de akárhogy is van, ezt a szerepet tökéletesen alakította, Julia Robertsel együtt. 

Egyetlen egy momentum volt csak, ami a filmben jobban tetszett, mint a könyvben. Ez az a rész volt, amikor Juliant behívták az igazgatóiba. Örültem annak, ahogy végül az a jelenet alakult. Julian anyja viszont egy baromira irritáló nőszemély...

Mindenképpen ajánlom a filmet is legalább annyira, mint a könyvet! :)

És íme néhány kép a filmből és pár idézet. :)











 






























Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tea Book Tag

Colleen Hoover: Maybe Someday - Egy nap talán